Volumen 85, núm. 2
Junio de 2014

First record of the invasive greenhouse frog (Eleutherodactylus planirostris) in the Mexican Caribbean

Luis Canseco Márquez, José Rogelio Cedeño Vázquez, Javier González Vázquez, Areli Martínez Arce

Based on morphological identification and a molecular analysis of specimens collected in the urban zone of Playa del Carmen in the state of Quintana Roo, we report the first record of the invasive greenhouse frog (Eleutherodactylus planirostris) in the Mexican Caribbean. The presence of E. planirostris in the Yucatán Peninsula suggests an urgent need for research to evaluate its invasion and ecological impacts.

Descargar versión electrónica del archivo (PDF, 1.7 MB)